diumenge, 11 de maig de 2014

Seminari "Eines teòrico-pràctiques per tractar amb propietaris"

Aquest cap de setmana hem tingut l'oportunitat de gaudir, de mans de la Sílvia Rodellar (Llicenciada en Psicologia i Màster en Etologia Clinica per la UAB) del seminari "Comunicació en la consulta d'etologia: eines teòrico-pràctiques per tractar amb propietaris". 

Sí, propietaris, aquestes persones amb les que tractem sovint, tant importants per a la nostra feina i moltes vegades ignorats o oblidats. Són ells qui decidiran trucar a un professional després d’un conjunt de situacions més o menys feixugues, qui triaran entre el ventall de possibilitats, qui conviuen amb l’animal i per tant els millors informadors, els que han de comprendre el problema i aplicar les recomanacions que li donem, i qui parlarà bé o no de la nostra feina i la nostra manera de treballar. 

Durant un temps hem pogut tirar endavant sense tenir en compte conceptes o habilitats relacionades tant amb la comunicació com amb la manera de pensar i sentir de les persones, formant-nos tan sols en qüestions de comportament i aprenentatge animal. Actualment, en un moment en què el grau de competitivitat és especialment elevat, habilitats a l’hora de connectar amb el client, captar de la millor manera la informació, acollir emocions sovint intenses, motivar un propietari que no segueix del tot les nostres pautes o tenir la capacitat de posar límits davant de situacions que comprometen la nostra reputació són essencials per a seguir amb la nostra feina amb una màxima qualitat.

En aquest seminari tant interessant i, m'atreviria a dir, imprescindible per a les persones que treballin amb animals i persones, hem pogut extreure:
  • A través de simulacions i vídeos, hem après com captar i gestionar les emocions d’altres persones que acudeixen a nosaltres per a que intervenim com a professionals en el sector del comportament animal. Sabent que no és cosa de 4 dies, hem obtingut eines per a expressar com ens sentim, actuar en situacions límit de forma assertiva (tranquils, defensant els nostres interessos, controlant la situació de forma conscient). A través de simulacions pràctiques hem vist que podem ser capaços d’arribar als nostres objectius quan sovint ens trobem amb impediments de tipus social o emocional.

  • També hem après idees bàsiques sobre com funcionem les persones sota pressió, què és el segrest per amígdala i com ens domina, com afecten les expectatives en els resultats tant propis com dels altres en una tasca, hem parlat sobre els problemes de salut mental més freqüents a la nostra societat i vist també com respondre-hi d’una manera efectiva. 
  • De tant en tant succeeix que un dels nostres casos no funciona del tot com esperàvem, i els nostres clients ens comuniquen la seva insatisfacció. A través d’un esquema senzill hem entès les diferents possibilitats que tenim per a afrontar aquestes situacions.

  • Un cop el nostre negoci ha crescut i pretenem formar un equip més gran, les habilitats que principalment hauríem de tenir en compte a l’hora de liderar un grup són algunes com: accessibilitat, confidencialitat, recolzament, comprensió de la importància del creixement aliè, etc.
  • Per últim, a través d’algun exercici pràctic ens hem endinsat en el món de la motivació i sobretot de l’autoconeixement i l’autoacceptació. És important prendre consciència de les imposicions que afecten la nostra autoestima, idees inflexibles que hem adoptat com a nostres i que ens condicionen cada dia.
Tot l'equip de NaturalGos volem agraïr als assistents el seminari que hagin aposta't per aquesta formació, que esperem que us resulti de gran utilitat. I a la Sílvia Rodellar per haver confiat en NaturalGos a l'hora d'organitzar-lo. 


I avancem que repetirem el seminari passa't l'estiu, per a totes les persones que s'hagin perdut la oportunitat d'assistir!