dijous, 22 d’abril del 2010

Multada amb 1.125 euros una tarragonina per passejar el seu gos per la platja

ECODIARIO

21/04/2010 - 16:34
Tarragona (Tarragonès), 21 abr. (EFE).- L'Ajuntament de Tarragona ha sancionat amb 1.125 euros una jove de Tarragona per passejar per la platja el seu gos el 5 de setembre passat, un dia plujós en què la zona estava deserta.
Fonts municipals han confirmat la sanció, que respon a una infracció de l'ordenança general de convivència i ús dels espais públics de Tarragona, aprovada en el ple municipal el 8 de juny del 2005, amb el govern de CiU i PP.
La normativa especifica que, durant el període comprès entre l'1 d'abril i el 15 d'octubre, "queda prohibida la presència d'animals domèstics i de companyia a la platja, a excepció dels gossos guia", i que l'incompliment d'aquesta ordenança es considerarà una falta greu.
L'ordenança sí que permet als propietaris dels gossos passejar-los per la platja la resta de l'any, sempre que els portin lligats, amb morrió -quan calgui- i recullin els excrements o brutícia que puguin produir els animals.
La jove multada, Mireia Cortina, ha explicat que el dia que van succeir els fets, el 5 de setembre passat, estava passejant el seu cadell Bruna per la platja del Miracle perquè era un dia de pluja i la zona estava deserta.
Cortina ha lamentat que l'import de la sanció "representa la nòmina sencera d'un mes" i ha presentat un recurs per intentar rebaixar la seva quantia.

En aquest enllaç del Periodico, trobareu una carta del lector que Mireia Cortina va enviar el dia 21/04.

Bé, què voleu que us digui? Que vivim en un país d'hipocresies? Sí, d'acord, entenc que hi hagi gent a qui no li agradin els gossos que els hi molesti la seva presència a la platja. A mi també em molesta quan estic prenent el sol i em tiren una pilota de futbol a la cara, o em passa un nen corrents pel costat i em deixa la tovallola plena de sorra.
Entenc que hi hagi gent que pensi que els gossos només "caguen i es pixen" per la sorra, i que és molt "antihigiènic", i per aquest motiu no els vulguin a la platja. Jo també trobo antihigiènic seure a la sorra i trobar-me burilles de tabac al meu voltant, o quan m'estic banyant i em trobo compreses flotant a l'aigua, o bolquers, o quan els pares d'una criatura la fan pixar on trenquen les onades, a la vista de tothom. Discolpeu, la orina és igual en persones que en animals, i la m*rda és m*rda per tothom, vagin a 2 o 4 potes.

Em molesta sobretot la hipocresia. Es gasten diners en campanyes per no abandonar gossos, però llavors prohibeixen el seu accès a molts llocs on la gent va de vacances (platges, hotels, restaurants...) i a sobre, pel simple fet de passejar, et pot caure una multa que suposi la nòmina d'un mes de treball, com el cas de la Mireia Cortina. Ho sento, però ho trobo delirant.

Sóc la primera que exigeix que es sensionin i es multin els actes de incivisme, com no recollir les caques, o anar amb el gos deslligat en zones com parcs infantils etc... però a canvi, també exigeixo el dret d'anar amb el meu gos a tot arreu, sempre hi quant es comporti d'una manera "cívica". Si un gos a la platja no molesta la gent que té al voltant, ni hi fa les seves necessitats, ni té cap comportament inapropiat, per quin motiu no hi pot anar? És un dret del propietari poder portar el seu animal amb ell! Per que ha d'estar prohibit això, i no en canvi la gent que juga a pilota? A mi em molesten! QUE HO PROHIBEIXIN! Que prohibeixin fumar a la platja per les burilles, menjar a la platja per les llaunes que deixen tirades! Que prohibeixin anar a la platja als nens que encara porten bolquers, jo no em vull trobar bolquers flotant a l'aigua!

Per què educar o multar les infraccions, quan directament es pot prohibir? És molt més fàcil! Per què tinc que tolerar jo coses que em molesten, si els altres directament poden prohibir-me el dret d'anar amb el meu gos a la platja?

Si mireu com està el tema, que els propietaris de gossos estem tant acostumats a les prohibicions i restriccions, que molts de nosaltres ens conformaríem amb zones "platges-can" on poguessim anar amb el nostre gos sense por de molestar a ningú, encara que haguéssim d'estar més incòmodes nosaltres o haver de fer més quilòmetres per anar-hi. Però no, directament prohibim, i no donem cap altre opció. I si els abandonaments d'animals augmenten els mesos de vacances ja ens gastarem els diners fent anuncis de gossos atropellats, però no donant alternatives.

Aah! I per descomptat, llavors com bons ciutadans anem a sensar el gos i paguem a l'ajuntament el tant corresponent. I si ens posen un pipi-can a la ciutat (ja no dic al barri), ja podem estar agraïts!

Des del meu blog, tot el suport a Mireia Cortina. Avui has estat tú, però demà podem ser qualsevol de nosaltres. Malgrat els nostres gossos siguin més cívics que moltes persones.

4 comentaris:

Cris ha dit...

Hola Mariona,

es molt trist però és així. Quasi no podem anar enlloc amb els nostres amics peluts de 4 potes i ja no estic parlant tant sols de platges, sino de botigues, supers..etc etc. Si els gos és civic i està ben educat, pq no pot entrar a una trista panaderia on no hi ha res a l'abast del gos? (x posar un exemple)

Els humans els hem domesticat, els hi hem "obligat" a viure amb nosaltres. Un gos sol es molt difícil que sobrevisqui... i canvi que fem? limitar-los la seva llibertat, prohibir-los a anar amb nosaltres a molts llocs i en els pitjors dels casos.. abandonar-los .

L'abandomant dels gossos es un problema creat per la humanitat, la seva manca de supervivència es un problema creat per nosaltres, les persones... i som incapaços de trobar-li una solució. Com és possible que, x exemple, Girona capital no tingui una gossera o protectora que es faci càrreg dels gossos abandonats? Uns gossos que viuen en aquesta situació precissament per la nostra inconsciencia i per la nostra domesticació. Es patètic.

Però quina és l'excusa quan parles amb algú que els gossos li porten fluixa? que tambè s'abandonen avis. Tambè està mal fet que s'abandonin avis, no dic que no, i que s'abandonin nens petits... però .. .això ens dona permís per abandonar un gos? un éser viu al qual nosaltres mateixos li hem tallat la seva possibilitat de sobreviure sol?

No hem d'oblidar mai que els humans també som animals i som iguals que la resta d'animals, entre ells els gossos. Ens creiem una espècie superior, però això només és una il·lusió fruit del nostre propi egocentrisme...

auch... total... q tot això per dir que no estic d'acord amb la multa...i mira com he acabat... m'he anat escalfant...

Anònim ha dit...

todo mi apoyo también. como tu dices mariona, si hubiera playas can aunque fuera más lejos seguro que los que amamos los animales iriamos allí a disfrutar de un dia de paseo con ellos. Y por supuesto, me encantaría que el polícia que la ha multado, multase también a la madre/padre que pone de cuclillas al niño y ala a mear (por no decir cagar). Bueno, por no hablar de los que mean en el agua que son muchos y muchos de esos los que dicen que "es una guarrada" que el perro pasee donde ellos andan porque deja todo lleno de meadas y cagadas. Pues hijo, como tu y como yo. Pero yo soy cívica y las recojo, así que no dramaticemos tanto y seamos más consecuentes....un saludo
astrid

Anònim ha dit...

Quina rao tens.Tot el meu suport.

Anònim ha dit...

Quina rao tens. Tot wl meu suport.