dimarts, 25 de març del 2014

Posicions (control a distància). Obediència i alguna cosa més...

Com molts de vosaltres sabreu, l'esport caní que més m'apassiona és el Ring francès. No obstant, sempre he dit que si no pogués dedicar-me al Ring no m'importaria gens dedicar-me a una altre disciplina preciosa, OCI (Obediència Classe Internacional). 
L'obediència és espectacular... en Ring dediquem gran part del temps als exercicis de mossegada... l'obediència en Ring per alguns no deixa de ser un tràmit... en canvi, en OCI evidentment, els exercicis són d'una precisió espectaculars. A mi, que m'encanta l'obediència, m'agradaria que els nostres exercicis amb l'Espiona siguin dignes de veure, no pretenc arribar a l'excel·lència d'un gos d'OCI però sí sentir-me a gust amb el que faig. 

De tots els exercicis d'OCI, un dels que sempre m'ha agradat més de veure era les posicions (distance control). Per que amb un exercici que aparentment pot semblar molt simple, s'ajunten una sèrie de factors a treballar, des de la propiocepció, control d'estímuls, latència... I per si això fos poc, en Ring ho compliquem una mica més: l'exercici finalitza amb una cridada en comptes de recollir el gos, fet que estimula encara més la tendència del gos a avançar-se cap al guia. 

Com sol passar, l'exercici que més m'agrada és el que més m'ha costat aconseguir... potser per que tenia tantes ganes de tenir-lo que he volgut còrrer massa durant el procés, cometent errors que després m'han costat molt cars, i no donant importància (o no tenir la fe suficient) per confiar en el que estava fent. Al final, fa un parell de mesos, vaig decidir jugar-me-la. Volia unes posicions amb la qualitat "d'OCI", i vaig decidir començar pràcticament de cero... i tenir fe en el procés. Et voilà, senyores i senyors, que com sempre lo més bonic d'aquesta feina és que l'esforç i el treball seeempre tenen recompensa; començo a tenir el que buscava :) Encara falta molt, hem d'incrementar distància i consolidar molt més... però estic contenta per mi, i orgullosa de tenir una gossa que m'ho perdona tot xD com sempre, gràcies Espiona!