dimarts, 22 de març del 2011

Festival de Canes Toledo i altres seminaris

Fa dies que no explico cap de les meves "sortides formatives/lúdiques". Les descric com a formatives/lúdiques per que tinc la sort de gaudir com un gos amb una pilota nova cada vegada que faig una sortideta a algun seminari. I aquestes últimes, tant els ponents com els assistents han estat genials, i m'ho he passat francament bé (i sí, també he après multíssim!).

El primer seminari va ser "¿Cómo dar clases para cachorros? Metodología de las clases de socialización de cachorros", impartit per Virginia Gallego i organitzat per Cucocan. Virginia Gallego és educadora canina i "deixeble" del veterinari Dr. Ian Dunbar, i crec que amb aquestes dades ja ens fem una idea de la gran professional que és. Genial el seminari i la organització, que va ser de 10. Espero tornar-la a veure aviat, i poder continuar aprenent dels seus coneixements. 

El següent seminari que vaig assistir va ser a Castelló. Tenia moltes ganes de tornar a escoltar el Nicolás Planterose, i sincerament no esperava que el seminari "Miedos en perros y propietarios" seria, en una paraula, genial. Genial en continguts, en la manera d'explicar, en la manera de ser del Nico. Sí, de tant en tant els professionals que venim de "l'estructura mental" científica ens convé una mica de Nico, per reconèixer que ens les relacions entre persones i gossos hi ha molt més que estudis científics, hipòtesis que potser no podrem respondre mai en dades objectives. I un 10 pels organitzadors DogCalm, que em van fer sentir com si estigués a casa. 

I finalment, la pasada setmana vaig assistir al Festival de Canes de Toledo, amb les ponents Monique de Roeck i Lesley Neville. Una setmana intensiva però molt profitosa.

No era la primera vegada que veia treballar la Monique de Roeck, i puc assegurar que no serà la última. Com sempre, és capaç de treure el millor dels gossos (i persones), aquesta vegada seminari d'agressivitat (dilluns i dimarts) i de pors (dimecres i dijous). Simplement és que m'encanta veure la Monique treballar amb gossos, m'encanta veure com no se li escapa ni un petit detall, com és capaç de controlar 30 coses a l'hora i ser tan natural. És molt gran, i no es pot perdre l'oportunitat de veure-la per que és una d'aquelles persones irrepetibles en el que fan. Li dec uns videos dels meus dos gossos junts (ambdos amb problemes), ja que ella va ser una de les persones que em van ajudar a aconseguir-ho (i a millorar moltíssim com a professional). Com a gran persona que és, de seguida es va enrecordar del meu cas i ens va felicitar per la nostra feina. Res més a dir, només que "fins a la propera Monique, que no tardarà gaire".

El divendres, per alleujar una mica la setmana després de quatre dies molt intensos, res millor que practicar el Heelwork to Music amb Lesley Neville, una de les habituals als Crufts. M'encanta que sigui d'aquelles persones que no es deixa portar per les modes i que sigui capaç d'estar a dalt de tot amb gossos de raça Beardie. Us deixo un enllaç per acabar on la podreu veure als Crufts i gaudir d'un dels esports més divertits i exigents que es pot fer amb els nostres companys.