dimarts, 18 de novembre del 2008

El cas de la Bruixeta

Tenia moltes ganes de començar a penjar fotografies dels gossos que vaig coneixent, i volia començar amb la Bruixeta... per que vaig fer aquest blog pràcticament el mateix dia que la vaig conèixer, i per que no ha estat precisament un cas "fàcil".
La Bruixeta és una Gos d'Atura que conviu amb els seus propietaris Lluís i Virgínia. En la primera visita, em van explicar que la Bruixeta era una gossa molt nerviosa, que no parava de bordar en tot el dia, bastant irritable... durant tota l'entrevista la Bruixeta va comportar-se com em comentaven, però hi havia alguna cosa que no m'acabava de quadrar. No era excessivament nerviosa, ni per l'ho jove que era. S'apartava quan la volien agafar per algun motiu en concret i en canvi es llençava a sobre la gent de cop i volta.
La Bruixeta és una prova de que els gossos no estan preparats per viure la vida estressant de les persones. La seva irritabilitat, nerviosisme, etc... s'acentuava el dia que els seus propietaris estaven més enfeinats. En canvi, passava dies tranquils si l'ambient tenia una certa calma.

És evident que no podem canviar el nostre estil de vida estressant (ja ens agradaria!) però si que podem canviar petites coses del dia a dia que fan possar més nerviosos als gossos; i una de les més importants és entendre'ls. Ha de ser frustrant estar "parlant" constament i que ningú t'entengui o et fasi cas. I la Bruixeta no parlava, cridava! Però la feina que van fer el Lluís i la Virgínia va ser (i és) excel·lent, i la relació entre ells era millor cada dia que els anava a visitar. La veritat és que m'alegro moltíssim pels tres, i estic segura que amb tot el que han après podran fer molt feliç a la Bruixeta i disfrutar-la molt.

Felicitats als tres!